Translate

poniedziałek, 24 marca 2014

Czas coś zmienić :)

To już dwa miesiące kiedy tu ostatnio byłam. Tęsknie za tworzeniem. Obrazy stoją w pokoju niedokończone, może za jakiś czas coś się zmieni. Nie mam czasu nawet pochodzić po blogach, pozaglądać tu i tam. Kiedyś to sobie odbiję :)
Ale nie marnuję czasu. Działam, ale ciężka praca brak zabawy Jacka nudzą takie sprawy :))
Oczywiście robię też coś dla przyjemności. Czytam :)
Czytam świetną książkę, którą otrzymałam na pamiątkę od przemiłej dziewczyny. Jej tytuł to" Biegnąca z Wilkami" Clarissy Pinkola Estes.
Książkę wysoko ceniona jako klasyczna i doniosła praca na temat wewnętrznego życia kobiety.
Clarissa w swojej książce odkrywa różnorodność międzykulturowych mitów, baśni i legend, wnikliwie je analizując.
Jestem na rozdziale 8  "Kobieta Udomowiona"
Zacytuję:
" Kobieta udomowiona to osoba, która kiedyś żyła w naturalnym stanie psychiki- to jest w zgodzie z naturą i instynktami- potem na skutek jakiegoś splotu okoliczności popadła w niewolę, a zbyt długie udomowienie zabiło w niej prawidłowe instynkty." Stała się wygłodniała.
I tu autorka przytacza baśń, która jest strzępkiem pradawnej pouczającej opowieści dla kobiet i doskonale wyjaśnia położenie wygłodzonej udomowionej kobiety. Baśń znana jest pod  różnymi tytułami: Diabelskie pantofelki do tańca, Rozpalone diabelskie trzewiki i Czerwone trzewiki.
Osobiście delektuję się tą książką. I tak jak napisano na jej odwrocie rzeczywiście bawi, uczy i porusza. Wnika głęboko w psychikę, otwiera nowe drogi duchowego wyzwolenia. Czyta się ją wciąż od nowa, za każdym razem szukając innych znaczeń. Choć ja jestem dopiero w połowie to zdarzyło mi się już wrócić do początku książki.
Pozdrawiam Wszystkich  :)

3 komentarze:

Eliza/Tuome pisze...

świetna książka :) powoli dojrzewam, żeby po raz kolejny ją przeczytać.... bo się udomowiona niestety zrobiłam za bardzo...
Pozdrowienia wiosenne :)

Papaver Bogumiła pisze...

Nie mogę się doczekać tej książki!mam nadzieję, że ona zainspiruje Cię do tworzenia.Sabinko wiosna idzie wielkimi krokami,powodzenia!

Anthony Garden pisze...

Zaintrygowałaś mnie tą pozycją. Muszę koniecznie po nią sięgnąć:)Pozdrawiam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails