Czas coś zmienić :)

To już dwa miesiące kiedy tu ostatnio byłam. Tęsknie za tworzeniem. Obrazy stoją w pokoju niedokończone, może za jakiś czas coś się zmieni. Nie mam czasu nawet pochodzić po blogach, pozaglądać tu i tam. Kiedyś to sobie odbiję :)
Ale nie marnuję czasu. Działam, ale ciężka praca brak zabawy Jacka nudzą takie sprawy :))
Oczywiście robię też coś dla przyjemności. Czytam :)
Czytam świetną książkę, którą otrzymałam na pamiątkę od przemiłej dziewczyny. Jej tytuł to" Biegnąca z Wilkami" Clarissy Pinkola Estes.
Książkę wysoko ceniona jako klasyczna i doniosła praca na temat wewnętrznego życia kobiety.
Clarissa w swojej książce odkrywa różnorodność międzykulturowych mitów, baśni i legend, wnikliwie je analizując.
Jestem na rozdziale 8  "Kobieta Udomowiona"
Zacytuję:
" Kobieta udomowiona to osoba, która kiedyś żyła w naturalnym stanie psychiki- to jest w zgodzie z naturą i instynktami- potem na skutek jakiegoś splotu okoliczności popadła w niewolę, a zbyt długie udomowienie zabiło w niej prawidłowe instynkty." Stała się wygłodniała.
I tu autorka przytacza baśń, która jest strzępkiem pradawnej pouczającej opowieści dla kobiet i doskonale wyjaśnia położenie wygłodzonej udomowionej kobiety. Baśń znana jest pod  różnymi tytułami: Diabelskie pantofelki do tańca, Rozpalone diabelskie trzewiki i Czerwone trzewiki.
Osobiście delektuję się tą książką. I tak jak napisano na jej odwrocie rzeczywiście bawi, uczy i porusza. Wnika głęboko w psychikę, otwiera nowe drogi duchowego wyzwolenia. Czyta się ją wciąż od nowa, za każdym razem szukając innych znaczeń. Choć ja jestem dopiero w połowie to zdarzyło mi się już wrócić do początku książki.
Pozdrawiam Wszystkich  :)

Komentarze

Eliza/Tuome pisze…
świetna książka :) powoli dojrzewam, żeby po raz kolejny ją przeczytać.... bo się udomowiona niestety zrobiłam za bardzo...
Pozdrowienia wiosenne :)
Nie mogę się doczekać tej książki!mam nadzieję, że ona zainspiruje Cię do tworzenia.Sabinko wiosna idzie wielkimi krokami,powodzenia!
Anthony's Garden pisze…
Zaintrygowałaś mnie tą pozycją. Muszę koniecznie po nią sięgnąć:)Pozdrawiam

Popularne posty z tego bloga

Bajkowe drzewa

Art painting