Kreatywność












 Ostatnio dużo myślę nad mądrościami Osho. W jego książce pod tytułem „Kreatywność” opisał on czym jest dla niego kreatywność, kim jest dla niego człowiek kreatywny  cytuję: 

Człowiek kreatywny jest obdarzony przenikliwością, potrafi dostrzec rzeczy, których nikt przedtem nie widział, usłyszeć to, czego nikt wcześniej nie słyszał”…

Jest coś w tych słowach co pobudza moją świadomość. To co mi się podoba czytając jego książki to to ,że jego słowa niekiedy powodują u mnie totalne zaprzeczenie a za chwilę pojawia się zrozumienie i jest takie a ha no tak to o to mu chodziło. Niekiedy też odwraca do góry nogami sposób myślenia co u mnie objawia się że zadaję sobie pytanie : Co ten człowiek chrzani? Pojawia się totalna sprzeczność. I wtedy moja świadomość wzrasta. 

Kolejne jego słowa które bardzo mi się spodobały to cytuję „ Możesz być kreatywny, jeśli jesteś indywidualnością, nie stworzysz niczego wyznając psychologię tłumu. Taka psychologia nie ma w sobie niczego twórczego; wlecze się przez życie, nie zna tańca, śpiewu, radości, jest mechaniczna…Dla mnie mocne słowa, jak większość jego słów ale czytając je czuję dreszczyk, jakąś wewnętrzną walkę, przyjemną walkę , coś się budzi, analizuje. I co jest fajne, że ta kreatywna twórczość nie tyczy się to tylko artystów ale wszystkiego co robisz. Zastanowiły mnie przeczytane słowa że kreatywnym możesz być nawet kiedy sprzątasz myjąc zwyczajnie podłogę jeśli zrobisz to kreatywnie. Czy to nie jest coś niesamowitego znaleźć we wszystkim co robisz kreatywność? Ciężko mi jest znaleźć w pracy którą wykonuję poza moją pasją coś kreatywnego ale gdybym popatrzyłabym na nią z boku to może stałaby się przyjemniejsza . Kto wie ? 

Komentarze

Dzięki za ciekawe i pomocne treści

Popularne posty z tego bloga

Bajkowe drzewa